Fysiotherapie Menterwolde is deskundig in diverse onderdelen. Er is dus binnen de praktijk altijd iemand die u verder kan helpen.

Schouder Therapie

Veel klachten aan het houdings- en bewegingsapparaat in het nek-, schouder- en armgebied kunnen behandeld worden volgens de NSA Stenvers methode. Deze methode is ontwikkeld door Dr. J.D. Stenvers (www.nsastenvers.nl). De basis van de NSA-behandelmethode ligt in het herstellen van de normale beweeglijkheid van met name de schouder, schouderblad en nek. Lees meer!
Dry Needling Dry needling is een nieuwe behandelmethode van de fysiotherapeut. Door middel van een speciale techniek worden spieren aangeprikt en raken op die manier snel en langdurig ontspannen. Door de behandeling kunt u zich vaak makkelijker bewegen en is de pijn afgenomen. Dry needling gebruikt een 'droge' acupunctuurnaald, er wordt dus geen vloeistof in de spier gespoten. Lees meer!

Neurorevalidatie

Het aantal mensen met een centraal neurologische aandoening (CNA) in Nederland is enorm en zal de komende jaren fors toenemen vanwege de vergrijzing. De vier meest voorkomende centraal neurologische aandoeningen zijn Multiple Sclerose, Dementie, CVA en de ziekte van Parkinson. Bij een centraal neurologische aandoening is er sprake van schade/veranderingen in de hersenen. Vanuit de hersenen wordt ons hele functioneren aangestuurd en bijgestuurd. Bij schade in de hersenen treden hierin storingen op, waardoor de informatieverwerking wordt verstoord. Hierdoor ontstaan er vaak meerdere problemen. Lees meer….
Deskundigheid